Pages

Thursday, November 5, 2009

'Positive'

jam 5 ptg balik dari kerja aku tergerak hati nak pegang 'pregnancy test' yang dah 2 minggu aku beli..yg hanya di bawa ke hulur ke hilir dlm handbag...mak kata bila ada tanda2 tu kena je jaga-jaga....
so masuk bilik air...
dannnn.......
selesai buat urine test...
bila aku tengok... terbeliat mata aku 2..3.. kali...
 'positive'...???
tengok lagi sekali...
"2 line"



aku mengandung????...
percayalah...percayalah!!!! 
gosok2 mata..hidung..mulut... telinga...semua dah aku gosok... 

malam tu jugak aku ajak laki aku g klinik bersalin sheela, kat taman intan dekat2 ngan taman rashna...malam jumaat plak tu
doktor. yg b'tugas masa tu Dr. murali ( lelaki india)... disebabkan we all sampai sana kul 8.15 dan klinik tu plak tutup kul 8.30 dan masa tu hujan plak..so no choice.. murali pun murali lah...hantam saja lah labu..yg penting aku nak confirm kan betul ke test yg aku buat kat umah tadi...
so gi la reg. n masuk.... dia pun scan dan dia kata kandungan aku dah 5 minggu..

al-hamdulillah....
laki aku pun dari makan malam kat umah..on the way g klinik..sampai dah masuk kete nak balik... asyik tersengih..dan tersengih... sonok sangat la tu.. maklumlah...first baby kan..sape tak gumbira...hope janin dalam kandungan ni sentiasa dilindungi dan dipelihara Allah. Insyaallah....

1 comment:

abah imran said...

ahaks.... tahniah makcik...... yg ni jaga la baik2 yer..... n klu dpt yg ni jgn plk sia2 kn yg itu....